[pve] Leczenie w Holy
Natias - 12-29-2009 14:17
[pve] Leczenie w Holy
Witam !
Jest to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieje, że nie ostatni.
Od dłuższego czasu mam chęć na leczenie Paladynem w PvE. Nie mogę jednak znaleźć żadnego posta opisującego taką zabawę. Przydałby się jakiś poradnik opisujący jak być imba pRo healerem na instach.
Na początek mam pare pytań:
1. 70lvl i co dalej. Gdzie uzbierać podstawowy sprzęt pod heal.
2. Podobno siłą paladyna są crity z flash light'a (chyba tak się nazywa). Do tego blessy i aury.. Kiedy używamy jakich blessów, a jakich aur (wyczytałem, że najlepsza aura, która daje szanse na ignore spella.
3. Przydadzą się też makra i build'y z ich opisem, np. "dlaczego ten, a nie inny".
Dziękuje za wszystkie mądre odpowiedzi i pozdrawiam.
zealrider - 12-29-2009 17:05
Siła paladyna holy opiera się głównie na 3 statach:
1. Spell crit (dzięki talentowi Illumination odzyskujemy 60% many, dzięki temu spelle de facto kosztują dużo mniej many)
2. Bonus healing (no tego nie muszę chyba tłumaczyć :) )
3. Mana per 5 sec - dla palka spirit jest kompletnie nieprzydatny, gdyż nie zwiększa regenu many podczas castowania, a Mp5 dziala zarowno na non-cast jak i cast.
Powinienes szukac glownie itemow wlasnie z tymi statami. O ile z armorem nie ma problemow, bo paladyn jest jedynym healerem ktory moze nosic plate, to itemy zawsze daja ktores (albo wszystkie) z tych statsow. Problem pojawia sie przy ringach/trinketach/broniach.
Dobrym pomyslem jest macka z Maiden na kara, moze mniej BH od macki z princa ale daje wlasnie Mp5.
Oplaca sie rowniez pakowac w intelect (dzieki talentowi Holy Guidance dostajemy 35% z naszego intelectu na rzecz Bonus Healing). Zwieksza on oczywiscie tez Spell Crita.
Jesli chodzi o leczenie... coz, tutaj nie ma wielkiem filozofii. Ja na raidach uzywam glownie Flash of Lighta, ze wzgledu na jego mala manożerność. Na bossach moge przez cala walke spamowac non stop Flashem i ew. zrobie chwile przerwy na regen many (chyba ze poprosimy druta o Innervate). Dzieki uzywaniu flasha mamy mniejszy healing done od np. prejow czy drutow resto, ale za to zdecydowanie przebijamy ich jesli chodzi o overheal. Drut przez hoty a prej przez AoE healing robia ogromny overheal, co jest tylko strata many. Paladyn jest mistrzem jeśli chodzi o healowanie pojedynczego targetu, przez co jest wybierany zwykle do leczenia main/off tanka. Mozna sobie jeszcze wtedy dodatkowo pomoc Blessing of Lightem, jesli mamy wiecej paladynow w raidzie. Holy Lighta osobiscie prawie nie uzywam, mimo zwiekszonego crita, ale i tak wychodzimy z many duzo szybciej uzywajac HOly Lighta niz przy uzywaniu Flasha. Holy Lighta mozna uzywac w momencie kiedy wiecej osob obrywa dmgem, ale niezbyt szybko, bo nalezy pamietac ze HOly Light na poczatku castuje sie 2,5 sec i do tego czasu nasz target moze juz pasc. Dlatego ja zawsze stosuje combo flash of light + holy shock.
Przez wielu paladynow holy niedocenianym spellem jest Judgement of Light. Zarzucony na bossa przywraca 95 zycia za kazdym hitem kazdemu czlonkowi raidu. Jednak na hg wystepuje pewien bug ktory praktycznie eliminuje paladyna z leczenia JoL, kiedy w raidzie jest Tankadin. Judgement of Light i Judgement of Wisdom (zarzucany przez tankadinow) nie stackują się na HG. (miejmy nadzieję, że kiedyś to naprawią, bo naprawdę ładnie się ogląda cały ekran zaspamowany zielonymi "+95" nad głowami twoich raidmate'ow) :D
Co do buildu: ja stosuje mniej więcej taki (w zaleznosci od potrzeb) - zostawiłem 3 talenty do dowolnego rozdania: http://hgwiki.gamefreedom.pl/include...00000000000000
fazi1984 - 12-29-2009 17:14
1. Jeśli chodzi o sprzęt, to zaczynasz jak z każdą inną postacią - set za repke ( s0 ) -> itemki z instancji hero -> raidy t4 ( kara, gruul, magda) -> raidy t5 (ssc i tk) -> t6 ( mam nadzieje ze już nie dług ;p ). Możesz pogadać również z kimś kto ma BS i posiada jakieś ciekawe recki i tym samym załapać kilka epickow na start. Warto wykuć http://www.wowhead.com/?item=23556 na początek naprawdę świetna macka. Itemy powinieneś dobierać w taki sposób aby dawały Tobie crit, bonus heal i mp5. Podobnie gemy- zwiększające BH, dające crit i podnoszące mp5 (np.http://hgwiki.gamefreedom.pl/?item=30603). Wraz z rozwojem postaci inwestuj też w intelect ( zwiększa on całkowita posiadana manę jak i podnosi crit)
2. Paladyn bazuje na cricie. Wg. mnie jest to dla niego najważniejsza wartość. Ogólnie pamiętać musimy że Krytyczne uleczenie kogoś zwraca nam 60% many tj. : flash heal kosztujący 180 many przy kricie zwraca 108 many co równia się z tym że heal kosztuje nas 72 many FTW :bulgy-eyes:
Co do blesingow - to jest indywidualne podejście kazdego gracza. Nie ma tu zasady ścisłe określonej co do ich rozdawania. Przykładowo jeden shaman poprosi o "kinga" inny o "boma", wiec jeśli jestes jedynym paladynem to raid/party powinno ci dać znać jaki bless. Podobnie sprawa ma się aurami. Na bosach takich jak http://www.wowhead.com/?npc=21216 bedac w grupie z tankiem wspierasz go aura na frost resi, a na Leotherasie, locka tankującego formę demona wspierasz aurą na fire resi. Więc wszystko zależy do sytuacji w jakiej się znajdujesz.
3. Co do buildu -> możne tu coś znajdziesz http://gamefreedom.pl/paladin/17688-build-holy-palladin.html. Pamiętaj, że coś takiego jak build idealny nie istniej, robiąc swój odwiedź też temat na forum odnośnie tego co działa a co nie u palka na Naszym serwerze.
PS. Pamiętaj, że paladyn do klasa supportująca, nie ścigaj się w healingu bo to nie ma sensu. Nadajesz się idealnie do leczenia tanka. Szybkie flashe (leczące za około 3.5 - 4k - bynajmniej u mnie ;p) czy holy lighty wyciągną go z praktycznie każdej opresji. Jak ogarniesz leczenie paladynem, skompletujesz ładne eq to możesz pobawić się w leczenie raidu. Przy dobrej kombinacji spelli możesz znaleźć się na szczycie tabeli w Healing done. Sam nie raz tam bylem, bijąc holy prejow, resto shamkow i druciakow :D
Edit:
@zealrider: Co do buildu dal bym pkt w Divine Illumination, 50% zmniejszony koszt many to bardzo przydatny talent. W odpowiednim momencie odpalamy go i spamujemy Holy lightem. Przy zmniejszonym koszcie many można bardzo ładnie wyciągnąć kilka osób "na zielone". Zrezygnowałbym z Precision, co jest totalne zmarnowanymi punktami. Holy palek nie musi lądować w hita, bo jako heal nie może "nie trafić" z healem, ani ktoś go zresistować :P
zealrider - 12-29-2009 23:49
Fakt, ja podałem taki build bo zdaża mi się chodzic w holy na bg itp. Nie dawałem w talent zmniejszający koszt many bo jakos rzadko go uzywam, ale fakt, jest przydatny. Rzadko zdarza mi sie wyjsc z many w trakcie leczenia, wiec "olałem" go.
Generalnie punkty w precision są tylko po to, żeby dojść do BoKa, ale mozna je wpakowac np. w armor itp, ew. w dev. aure ale jej i tak zwykle nie włączam.
Furmantis - 12-30-2009 10:31
Cytat:
Generalnie punkty w precision są tylko po to, żeby dojść do BoKa, ale mozna je wpakowac np. w armor itp, ew. w dev. aure ale jej i tak zwykle nie włączam. Nie dosc ze sie nie uzywa to jeszcze talent Imp Dev Aura nie dziala.
http://hgwiki.gamefreedom.pl/include...00000000000000
Ja do czegos takiego bym sie przychylal, sam uzywalem go poki nie przestawilem sie na prota, jako ze nie ma pewnosci czy Improved Blesing of Wisdom jest dzialajacym talentem, zainwestowalem punkty w pure of Heart, wiadomo im bardziej wytrzymaly healer tym mniej uwagi moze poswiecac sobie i skupic sie na leczeniu reszty.
A co do twórcy tematu, zaczynajac jakąkolwiek zabawe paladynem odwiedz ten temat http://gamefreedom.pl/aktywne-talenty/8486-paladin-aktualizacja-19-07-2010r.html to podstawa.
zealrider - 12-30-2009 15:45
Imp. Devotion Aura dziala. Ikonka buffa faktycznie caly czas pokazuje +861 armor ale gdy wejdziesz w okno chara i nie masz innych buffow zwiekszajacych arma (np. Mark of the Wild) to dodaje +1205 arma w przypadku 5/5 w talentach.