[PVE] Ranking Gear'u dla Shamanów Elemental
lime - 07-29-2010 18:46
[PVE] Ranking Gear'u dla Shamanów Elemental
WPROWADZENIE
============
Poradnik ten jest wolnym tłumaczeniem rankingu Kumiko i Skyhoof'a z oficjalnego forum World of Warcraft. Oryginalną wersję w języku angielskim można znaleść pod adresem: World of Warcraft - English (NA) Forums -> GUIDE: Shaman Elemental Gear for Raiders III
Guide Skyhoof'a dla shamanów resto: World of Warcraft - English (NA) Forums -> GUIDE: Shaman Healing Gear for Raiders III
Starsza wersja tego rankingu: World of Warcraft - English (NA) Forums -> GUIDE: Shaman Elemental Gear for Raiders II
Najstarsza wersja: World of Warcraft - English (NA) Forums -> GUIDE: Elemental Shaman Gear for Raiding
Przypominając, jest to poradnik dla raidujących shamanów elemental. Dlatego BSD, haste i spell crit to najwyżej cenione w nim statystyki. Szamani, jak wszyscy casterzy, mają spell hit cap na poziomie 16%. Jednak, w przeciwności do pozostałych casterów, uzyskują 9% hita z talentów. Do tego Totem of Wrath daje dodatkowe 3% hita - oznacza to że potrzebujemy jedynie 4% hita (51 spell hit rating) ze sprzętu, a jeżeli jesteśmy Draenei to tylko 3% hita (38 spell hit rating) ze względu na racial Inspiring Presence (nie działa poprawnie na serwerze Hellground).
Założenia:
- Twój szaman osiągnął spell hit cap; jeżeli nie, przyjmij wyższe wagi dla itemów ze spell hitem,
- Twój szaman ma około 1000 BSD i 40% spell crita, z buffami raidowymi i totemami,
- Twój szaman używa rotacji 3/1 Lightning Bolt/Chain Lightning, albo 4/1 w przypadku itemizacji z haste,
- Twój szaman m dostęp do epickich gemów z hyjal/black temple dla itemów t6 i rzadkich gemów dla sprzętu poniżej t6,
W niektórych przypadkach itemy dla healera mogą być lepsze niż itemy dla castera dps. To jest szczególnie widoczne przy porównaniu na przykład tarczy z bsh z Black Temple do tarczy z bsd z Karazhan.
PORÓWNYWANIE STAFFÓW DO ONE-HAND WEAPONÓW
=========================================
Jednoręczne przedmioty (mace/daggery, tarcze/offhandy) mają 2 wartości rankingowe. Pierwsza służy do porównywania przedmiotów z tej samej ręki (main/off hand), druga do porównywania ze staffami. By porównać main+off hand ze staffem należy po prostu dodać do siebie DRUGIE wartości main hand'a i off hand'a (te w nawiasach).
BONUSY SETOWE
=============
Podstawowy ranking pozycjonuje item BEZ bonusów setowych. Pod nazwą itemu możesz znaleźć wartość rankingową jaka by była z tymi bonusami. Wartość nadana bonusowi setowemu stanowi wartość przedmiotu jaka by była gdybyśmy ten bonus osiągnęli. Dla przykładu, jeżeli mamy pojedyńczą część setu t6, następna część powinna być traktowana jako 2 częściowy set, trzecia część jest traktowana normalnie, czwarta z kolei jako 4 częściowy set.
Poniższe wartości bonusów setowych zostały ustalone przez Kumiko na podstawie jego własnych kalkulacji:
Tier 4 dwu-częściowy bonus: 20 spell damage
Tier 4 cztero-częściowy bonus: 22 mp5
Tier 5 dwu-częściowy bonus: 0
Tier 5 cztero-częściowy bonus: 25 mp5
Tier 6 dwu-częściowy bonus: 45 spell damage, 35 crit rating and 15 mp5
Tier 6 cztero-częściowy bonus: 66.1 haste rating (4LBtime/(4LBtime+1CLtime)*5%haste)
WAGI
=====
Wagi przyznane poszczególnym statystykom, wartości ustalił Kumiko, bazując na porównaniach statystyk Binkenstein'a.
Stam 0.2
Int 0.333
Spirit 0.0375
Spell Damage 1
Crit Rating 0.666
Hit Rating 0.0
mp5 0.625
Haste 1.25
META GEM
========
Meta Socket: Chaotic Skyfire Diamond (+12 Spell Critical & 3% Increased Critical Damage)
Requires xx least two blue gems
GEMY RARE AND HEROIC
==================
Bonusy z socketów mogą bardzo wpłynąć na Twoje wybory. Jakkolwiek, zwykle przyjmuje się takie priorytety:
Runed Living Ruby > Potent Noble Topaz > Glowing Nightseye
Red: Don Julio's Heart (+14 spell damage) -- tylko dla jewelcrafterów
Red: Runed Ornate Ruby (+12 Spell Damage) 6,885 honor (unique)
Red/Yellow: Potent Ornate Topaz (+6 spell damage, +5 crit) 8,500 honor (unique)
Red: Runed Living Ruby (+9 Spell Damage)
*Red/Yellow Potent Fire Opal (+6 Spell Damage, +4 crit) Heroic Auchenai Crypts z Maladaar
Yellow: Blood of Amber (+12 spell crit rating) -- tylko dla jewelcrafterów
Red/Yellow: Potent Noble Topaz (+5 damage, + 4 crit)
Yellow: Gleaming Ornate Dawnstone (+10 crit) 6,885 honor (unique)
Blue: Glowing Nightseye (+5 Spell Damage, +6 Stamina)
*Yellow/Blue: Rune Covered Chrysoprase (+5 crit, +2 mp5) Heroic Shadow Lab z Murmur
*Yellow/Blue: Radiant Chrysoprase (+5 crit, +5 spell penetration) Herioc Underbog
* drop z instancji Heroic
EPICKIE GEMY
===========
Zrankingowane od najlepszych do najgorszych:
YELLOW: Quick Lionseye +10 Spell haste rating
RED/YELLOW: Reckless Pyrestone +5 spell haste, +6 spell damage
RED: Runed Crimson Spinel +12 spell damage
RED/YELLOW: Potent Pyrestone +6 spell damage, +5 spell crit
BLUE/YELLOW: Forceful Seaspray Emerald +5 spell haste, +7 stamina
BLUE/RED: Glowing Shadowsong Amethyst +6 spell damage and +7 stamina
ULEPSZANIE ZGEMOWANIA
====================
Ogólne zsady upgradeowania rare gemów do epickich:
-Jeżeli bonus z socketu ignorowany jest w przedmiocie dla rare gemów, prawdopodobnie powinien zostać zignorowany także dla gemów epickich.
-Potent Noble Topaz ==> Quick Lionseye, lub gdy zbytnio tracimy crit, Potent Pyrestone
-Runed Living Ruby ==> Reckless Pyrestone, lub gdy BARDZO tracimy crit, Potent Pyrestone
-Glowing Nightseye ==> Forceful Seaspray Emerald
UWAGA NA TEMAT HASTE VS CRIT
==========================
W patchu 2.4, spell haste stał się bardziej powszechny niż w przeszłości. Wszystko to przez loot bojkowy z Quel Thalas, drop z Sunwell Plateu, i nowe crafty. Najczęściej przez haste jest zastępowany spell crit, ale zasoby many elemental szamanów są częściowo zależne od właśnie crita.
Nasza redukcja zużycia many (w %) może być obliczona za pomocą formułki:
100*(-0.4*crit^2+0.8*crit)
gdzie crit wyrażany jest jako liczba dziesiętna.
Dodatkowa mana którą zużywamy (w %) na cast, przy założeniu straty 1% crita może być kalkulowana za pomocą formułki:
-0.8*crit+0.8
Dla przykładu, przy 50% crit, mamy 100*(-0.4*0.25+0.8*0.5)=30% redukcji zużycia many, i stracenie 1%crit będzie wynikować w -0.8*0.5+0.8=0.4% więcej zużywanej many.
Z powodu diminishing returns na crit rating, pierwsze 0 do 30% crita jest najważniejsze, po przekroczeniu granicy około 30% nasza oszczędność many na 1 crit rate drastycznie spada. To pokazuje że crit pomaga jedynie minimalnie w oszczędzaniu many przy wysokim crit rating. Przy 40% crit, stracenie około 5% crita będzie powodować jedynie około 2.5% większego zużycia many na casty. 2.5% większego wydatku mana jest warte 7% lub więcej dps z haste.
NOTE: Haste mocno przeważa crit w kwesti robienia dps. Itemki z haste powinny być wyżej cenione niż itemki z crit zawsze gdy możesz się napić co kilka minut, masz shadow priesta w party, lub gdy masz więcej niż 40% crit (z buffami).
DODATKOWE INFORMACJE
===================
Dla bardziej zaawansowanych theory crafterów polecam ShamStats Binkenstein'a. To będzie dla Was najbardziej poprawne źródło informacji, gdyż możecie ustalać ranking itemów w zależności od swoich talentów, aktualnego gear'u oraz rotacji czarów. Kiedyś można było ten arkusz kalkulacyjny ściągnąć z: Download Files From Binkenstein
Obecnie nie mogę go znaleźć nigdzie w siecii.
Polecam również świetne źródło wiedzy o Shamanach Elemental na Elitist Jerks (obecnie przeniesione do archiwum):
Elitist Jerks
PODZIĘKOWANIA I PRZEPROSINY
========================
Olbrzymie podziękowania dla Skyhoof'a, który stworzył pierwszą wersję tego poradnika.
Podziękowania również dla Kumiko - ten tekst jest swobodnym tłumaczeniem tekstu jego autorstwa.
Podziękowania także dla Slojasa i reszty mojej gildii, dzięki którym gram Shamanem Elemental.
Jednocześnie przepraszam Administracje forum za kilka postów pod rząd. Jednak gdybym próbował napisać to wszystko w jednym poście to obawiam się że straciło by to przejrzystość.
lime - 07-29-2010 18:49
ONE HAND WEAPON
1. Reign of Misery (Sunwell Plateau-Brutallus)
100 (85)
+24 Stamina
+25 Intellect
Equip: Improves spell haste rating by 30.
Equip: Increases damage and healing done by 266.
2. Scryer's Blade of Focus (150 Badges-Quel'Danas)
84 (72)
+42 Stamina
+28 Intellect
Equip: Increases damage and healing done by 247.
3. Maelstrom’s Fury (Black Temple-High Warlord Naj'entus)
83 (72)
+33 Stamina
+21 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 22.
Equip: Increases damage and healing done by 236.
4. Vengeful Gladiator's Gavel/Spellblade (3,150 arena points and 1,850 person rating-Season 3)
82 (71)
+30 Stamina
+20 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 17.
Equip: Improves your resilience rating by 18.
Equip: Increases damage and healing done by 247.
5. Hammer of Judgment (Hyjal trash)
79 (69)
+33 Stamina
+22 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 22.
Equip: Increases dominate and healing done by 236.
6. Wub's Cursed Hexblade (ZA-Dragonhawk)
76 (67)
+21 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 13.
Equip: Improves spell critical strike rating by 20.
Equip: Increases damage and healing done by 217.
Equip: Restores 6 mana per 5 sec.
7. Merciless Gladiator's Spellblade/Gavel (2,739 arena points—Season 2)
75 (66)
+27 Stamina
+18 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 15.
Equip: Improves your resilience rating by 18.
Equip: Increases damage and healing done by 225.
8. Amani Punisher (ZA-Eagle)
73 (64)
+30 Stamina
+21 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 20.
Equip: Increases damage and healing done by 217.
9. Nathrezim Mindblade (Kara-Prince)
72 (64)
+18 Stamina
+18 Intellect
Equip: Increases damage and healing by up to 203.
Equip: Improves spell critical strike rating by 23.
10. Talon of the Tempest (Doomwalker)
71 (63)
+10 Intellect (+13)
(Yellow)(Potent Noble Topaz +5 damage, + 4 crit)
(Yellow)(Potent Noble Topaz +5 damage, + 4 crit)
Socket Bonus: +3 Intellect
Equip: Increases damage and healing by up to 194. (204)
Equip: Improves spell hit rating by 9.
Equip: Improves spell critical strike rating by 19. (27)
11. Cudgel of Consecration (Heroic Magister's Terrace-Kael'Thas)
70 (62)
+15 Stamina
+20 Intellect
(Blue) (Runed Living Ruby +9 damage)
Socket Bonus: +2 Damage (Ignored)
Equip: Improves spell hit rating by 18.
Equip: Increases damage and healing done by 203. (212)
12. Jaded Crystal Dagger (Heroic Magister's Terrace-Selin Fireheart)
69 (61)
+22 Stamina
+19 Intellect
Equip: Improves spell haste rating by 18.
Equip: Increases damage and healing done by 185.
13. Gladiator's Spellblade/Gavel (25,200 honor - Season 1)
67 (59)
+28 Stamina
+18 Intellect
Equip: Improves your resilience rating by 18
Equip: Increases damage and healing by 199.
14. Eternium Runed Blade (Crafted-Smithing)
63 (57)
+19 Intellect
Equip: Increases damage and healing by up to 168.
Equip: Improves spell critical strike rating by 21.
15. Gavel of Unearthed Secrets (Exalted with Lower City)
59 (54)
+24 Stamina
+16 Intellect
Equip: Increases damage and healing by up to 159.
Equip: Improves spell critical strike rating by 15.
16. Sky Breaker (Heroic Crypts-Martyred)
45 (43)
+13 Stamina
+20 Intellect
Equip: Increases damage and healing done by 132.
17. Runesong Dagger (Shattered Halls-O'mrogg)
44 (43)
+12 Stamina
+11 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 20.
Equip: Increases damage and healing done by 121.
18. Bleeding Hollow Warhammer (Heroic Slave Pens-Quagmirran)
44 (43)
+12 Stamina
+17 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 16.
Equip: Increases damage and healing done 121.
19. Seeker's Gavel (Shattered Sun-Revered)
44 (42)
+30 Stamina
+8 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 11.
Equip: Increases damage and healing done by 130.
NAJLEPSZY ENCHANT: +40 spell damage
==============================
SHIELD
1. Antonidas's Aegis of Rapt Concentration (Hyjal-Archimonde)
77 (18)
+28 Stamina
+20 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 20.
Equip: Increases damage and healing done 42.
2. Illidari Runeshield (Black Temple trash)
63 (15)
+45 Stamina
+27 Intellect
Equip: Increases damage and healing done by 34.
3. Felstone Bulwark (Black Temple-Supremus)
61 (14)
+28 Stamina
+21 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 27.
Equip: Increases healing done by 64 and damage by 22.
4. Vengeful Gladiator's Barrier (1,875 arena points – Season 3)
56 (13)
+31 Stamina
+21 Intellect
Equip: Improves your resilience rating by 27.
Equip: Increases damage and healing done by 35.
5. Mazthoril Honor Shield (33 Badges)
54 (13)
+16 Stamina
+17 Intellect
Equip: Increases damage and healing by up to 23.
Equip: Improves spell critical strike rating by 21.
6. Bastion of Light (Hyjal-Anetheron)
54 (13)
+28 Stamina
+28 Intellect
(Red) (Runed Living Ruby +9 Damage)
Socket Bonus: 1 Mana per 5 sec.
7. Merciless Gladiator's Barrier (1,630 arena points - Season 2)
53 (13)
+27 stamina
+19 intellect
Equip: Improves your resilience rating by 27.
Equip: Increases damage and healing done by 33.
8. Enamelled Disc of Mojo (ZA-Dragonhawk)
51 (12)
+24 Stamina
+17 Intellect
(Yellow) (Runed Living Ruby +9 Damage)
Socket Bonus: 1 Mana per 5 sec (Ignored)
Equip: Increases healing by 55 and damage by 19. (28)
Equip: Restores 7 mana per 5 sec.
9. Draenei Honor Guard Shield (BoE World)
46 (11)
+16 Intellect
Equip: Increases damage and healing done 19.
Equip: Improves spell critical strike rating by 21.
10. Dragonheart Flameshield (Kara-Nightbane)
46 (11)
+19 Stamina
+21 Intellect
Equip: Increases damage and healing by up to 23
Equip: Restores 7 mana per 5 sec.
11. Spellbreaker's Buckler (Quest)
44 (11)
+22 Stamina
+10 Intellect
Equip: Increases damage and healing done 29
10. Silvermoon Crest Shield (Shadow Labs-Murmur)
40 (10)
+20 Intellect
Equip: Increases damage and healing done by 23.
Equip: Restores 5 mana per 5 sec
11. Sunward Crest (Shattered Sun-Exalted)
39 (10)
+31 Stamina
Equip: Improves spell hit rating by 13.
Equip: Increases damage and healing done by 26.
NAJLEPSZY ENCHANT: +12 Intellect
===========================
OFF HAND
1. Heart of the Pit (Sunwell Plateau-Brutallus)
100 (22)
+33 Stamina
+21 Intellect
Equip: Improves spell haste rating by 32.
Equip: Increases damage and healing done by magical spells and effects by up to 39.
2. Book of Highborne Hymns (Sunwell Plateau-Eredar Twins)
76 (17)
+33 Stamina
+20 Intellect
Equip: Improves spell haste rating by 22.
Equip: Increases healing done by up to 70 and damage done by up to 24.
Equip: Restores 9 mana per 5 sec.
3. Fetish of the Primal Gods (35 Badges)
74 (16)
+24 Stamina
+17 Intellect
Equip: Improves spell haste rating by 17.
Equip: Increases damage and healing done by 37.
4. Cronicle of Dark Secrets (Hyjal-Rage Winterchill)
70 (15)
+16 Stamina
+12 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 17.
Equip: Improves spell critical strike rating by 23.
Equip: Increases damage and healing done by 42.
5. Fathomstone (SSC-Hydross)
63 (14)
+16 Stamina
+12 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 23.
Equip: Increases damage and healing done by 36.
6. Blind-Seer's Icon (Black Temple-Shade)
57 (12)
+25 Stamina
+16 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 24.
Equip: Increases damage and healing done by 42.
7. Talisman of Nightbane (Kara-Nightbane)
53 (12)
+19 Stamina
+19 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 17.
Equip: Increases damage and healing done by 28.
8. Karaborian Talisman (Magtheridon)
51 (11)
+23 Stamina
+23 Intellect
Equip: Increases damage and healing done by 35.
lime - 07-29-2010 18:50
OBURĘCZNE BRONIE
1. Zhar'doom Greatstaff of the Devourer (Black Temple-Illidan)
100
+70 Stamina
+47 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 36.
Equip: Improves spell haste rating by 55.
Equip: Increases damage and healing done by 259.
2. Grand Magister's Staff of Torrents (Sunwell Plateau-Felmyst)
97
+57 Stamina
+52 Intellect
(Yellow) (Quick Lionseye +10 Spell Haste)
(Yellow) (Quick Lionseye +10 Spell Haste)
(Yellow) (Quick Lionseye +10 Spell Haste)
Socket Bonus: +5 Spell Damage
Equip: Improves spell hit rating by 50.
Equip: Improves spell critical strike rating by 49.
Equip: Increases damage and healing done by 266. (271)
Spell haste rating from gems: 30
3. Vengeful Gladiator's Battle Staff (3750 arena points-Season 3)
80
+62 Stamina
+46 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 28.
Equip: Improves spell critical strike rating by 46.
Equip: Improves your resilience rating by 29.
Equip: Increases damage and healing done by 247.
4. The Nexus Key (TK-Kael’Thas)
79
+76 Stamina
+52 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 51.
Equip: Increases damage and healing done by 236.
5. Amani Divining Staff (ZA-First Chest)
77
+58 Stamina (64)
+47 Intellect
(Red) (Runed Living Ruby +9 damage)
(Yellow) (Potent Noble Topaz +5 damage, +4 spell crit)
(Blue) (Glowing Nightseye +5 damage, +6 stamina)
Socket Bonus: +5 Spell Damage
Equip: Improves spell critical strike rating by 31. (35)
Equip: Increases damage and healing done by 217. (237)
6. Merciless Gladiator's War Staff (3261 arena points-Season 2)
73
+55 Stamina
+42 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 24.
Equip: Improves spell critical strike rating by 42.
Equip: Improves your resilience rating by 29.
Equip: Increases damage and healing done by 225.
7. Gladiator's Warstaff (27,000 honor & 40 AV marks-Season 1)
64
+48 Stamina
+35 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 21.
Equip: Improves spell critical strike rating by 36.
Equip: Improves your resilience rating by 25.
Equip: Increases damage and healing done by 199.
8. Staff of Infinite Mysteries (Kara-Curator)
56
+61 Stamina
+51 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 23.
Equip: Increases damage and healing done by 185.
9. Sun-infused Focus Staff (Magister's Terrace-Kael’Thas)
44
+37 Stamina
+27 Intellect
(Red) (Runed Living Ruby +9 damage)
(Yellow) (Potent Noble Topaz +5 damage, +4 spell crit)
(Yellow) (Potent Noble Topaz +5 damage, +4 spell crit)
Socket Bonus: +5 Spell Damage
Equip: Improves spell hit rating by 23.
Equip: Increases damage and healing done by 121. (145)
Spell critical strike rating from gems: 8
10. The Bringer of Death (BoE World drop)
43
+32 Stamina
+31 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 42.
Equip: Increases damage and healing done by 121.
11. Bloodfire Greatstaff (Black Morass-Aeonus)
42
+42 Stamina
+42 Intellect
Equip: Improves spell critical strike rating by 28.
Equip: Increases damage and healing done by 121.
12. Warpstaff of Arcanum (Botanica-Warp Splinter)
42
+37 Stamina
+38 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 16.
Equip: Improves spell critical strike rating by 26.
Equip: Increases damage and healing done by 121.
13. Auchenai Staff (The Aldor-Revered)
40
+46 Intellect
Equip: Improves spell hit rating by 19.
Equip: Improves spell critical strike rating by 26.
Equip: Increases damage and healing done by 121.
NAJLEPSZY ENCHANT: +40 spell damage
==============================
TOTEMY
1. Totem of Ancestral Guidance (Black Temple-Teron Gorefiend)
100
Equip: Increases damage done by Chain Lightning and Lightning Bolt by up to 85.
2. Skycall Totem (20 Badges)
88
Equip: Your Lightning Bolt spell has a chance to grant 100 spell haste rating for 10 sec.
3. Totem of the Void (Mechanar -- w skrzyni)
55
Equip: Increases damage done by Chain Lightning and Lightning Bolt by up to 55.
4. Totem of the Storm (BoE World)
39
Equip: Increases damage done by Chain Lightning and Lightning Bolt by up to 33.
5. Totem of the Pulsing Earth (15 Badges)
7
Equip: Reduces the mana cost of Lightning Bolt by 25
6. Totem of Impact (15 Honor Hold marks)
6
Equip: Increases damage done by Earth Shock, Flame Shock, and Frost Shock by up to 46.
7. Totem of Lightning (Quest)
4
Equip: Reduces the mana cost of your Lightning Bolt spells by 15.
Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 18 wyników • 1, 2, 3, 4